Nakupujte v obchodech s rozmyslem a ještě ušetřete

07.10. 2014 • Tipy a rady

Návštěva supermarketu je pro mnohé lidi výletem. Jezdí tam s celou rodinou a klidně i několik hodin se prochází kolem reálů. Je samozřejmé, že za tu dobu objeví spoustu věcí, které by si mohli koupit. Převážně ty věci, které vůbec nepotřebují. Znáte to také? Zaměřme se proto na to, jak efektivně nakupovat. A hlavně jak nakoupit jen to, co skutečně potřebujete. 

Supermarkety - velké marketingové lákadlo

Supermarkety lákají své zákazníky na různé akce a slevy. Je ale nutné si uvědomit, že se jedná většinou jen o marketingový tah. Jedno boží sice je levnější, ale další dvě jsou o mnoho dražší, než je obvyklé. Tím se Váš nákup vyrovná, ba dokonce mnohdy i prodraží. Lidé slyší na slevu. A toho jsou si obchodníci dobře vědomi. Proto první co uvidíte, když vejdete do takového supermarketu, je velká cedule křiklavé barvy s nápisem akce nebo sleva. Jsou nepřehlédnutelné. Zákazník jen málokdy odmítne se na takovou slevu alespoň odívat. A když už vidí, že se jedná o něco zlevněného, neváhá a věc hodí do košíku. U pokladny najednou zjistí, že nakoupil víc věcí, než pro které původně šel. Abyste předešli této situaci, je nutné se obrnit. Nyní Vám ukážeme několik typů, jak se nenechat nalákat a okrást.

Následuje několik tipů, jak si poradit v supermarketu.

1.  Cena zboží: nejdražší zboží se vždy nachází na úrovni očí. Protože mnohdy zákazník nekouká ani nad ani pod, ale přímo. Toho obchodníci využívají a spoléhají se na to, že zákazník koupí přesně to, co vidí první. Chcete-li ušetřit, koukněte se malinko výše, či níže. Najdete tam zboží, které chcete za daleko nižší cenu. Zboží se sice liší výrobcem, možná i kvalitou, ale nikde není napsáno, že to, co je levnější, musí být méně kvalitní. Tímto způsobem jsou ceněny jak potraviny, tak i hygienické potřeby. Nebezpečné jsou i cukrovinky nebo třeba alkohol.

2.  Fronty. Znáte ty zdlouhavé fronty u pokladen a vy už nevíte, kam byste koukali. Obchodníci to vědí, a proto k pokladnám umístili další regály s většinou nepotřebným zbožím. Jsou to nejčastěji cukrovinky. Má-li sebou malé dítě? Tak to je hotová katastrofa, protože většinou podlehnete tlaku křičícího dítěte, a přeci mu jen nějakou tu cukrovinku koupíte. A pokud nemáte dítě, tak se dost často stává, že se necháte zlákat nějakou tou čokoládkou nebo tyčinkou. U pokladen se nachází většinou ty dražší cukrovinky, které byste si normálně v regálu nevybrali. Vy nemáte možnost porovnávat cenu s jiným zbožím a tak sáhnete i po drahé cukrovince. Kromě cukrovinek se u pokladen často nachází i dražší alkohol. Vzpomněli jste si, že Váš příbuzný má narozeniny? A nechce se Vám již vracet do regálu a hledat vhodnější dárek? Vezmete i drahou láhev u pokladny. Kromě chuťovek u pokladen naleznete i prezervativy. Samozřejmě ty cenově dražší. Máte-li v řadě u pokladen žízeň, žádný problém. Přímo u pokladny se nachází mrazicí box, ve kterém samozřejmě naleznete energetické nápoje nebo Coca Colu. Nic levnějšího tak prostě nemají. Ale žízeň je dost vážná a vy si prostě ten nápoj koupíte. 

3.  Chodba. Některé supermarkety mají speciální rozestavění regálů, že v každém případě musíte projít téměř všemi, ať už jste přišli jen na skok nebo na týdenní nákup. A samozřejmě pokud již budete procházet i oddělením, ve kterém zrovna nic nepotřebujete, ale uvidíte zde nějakou akci nebo zboží, které Vám přijde na chuť, koupíte ho. Na toto neexistuje žádná pořádná rada. Prostě se takovým střediskům vyhněte obloukem.

4.  Vůně. Máte rádi vůni čerstvého pečiva, chleba a rohlíků? Po takové vůni vždy dostanete chuť a někdy dokonce i hlad na něco dobrého. Některé supermarkety dokonce pouští umělou vůni pečeného chleba do prostor obchodu. Jakmile zákazník tuto vůni ucítí, dostane na chleba rozhodně chuť a rychle spěchá pro tu čerstvou dobrotu, která ovšem čerstvá ani být nemusí. Zda je pečivo čerstvé a teplé si snadno můžete vyzkoušet hmatem. Samozřejmě vždy použijte igelitový sáček, který je u každého pečiva k dispozici. Bohužel většina supermarketů používá již předpečené pečivo, které je zmražené a jen se dopéká. Což samozřejmě není tak kvalitní jako z pekárny.

5.  Slevy, akce. Jen co vejdete do dveří supermarketu, tak na Vás volá velká cedule nepřehlédnutelné barvy s velkým nápisem akce, případně sleva. Není možné takový transparent přehlédnout. A jak je známo, lidé na slevu slyší, a tak honem jdou a zlevněné zboží koupí, i když ho nepotřebují. Některé supermarkety lákají nové zákazníky na věrnostní kartičky. Lidé proto nakupují v tom konkrétním supermarketu jen proto, že se jim načtou body na kartičku.

6.  Akce 2+1 zdarma. Všechny tyto akce jsou prostě marketingovým tahem, jak se zbavit množství zboží. Sleva sice může být výraznější, ale nakonec za zboží zaplatíte mnohem více, než jste původně chtěli. Ve spíži Vám tak budou ležet troje sušenky, patery špagety a podobně jen proto, že byly zrovna v akci. Výhodné je to pro to zboží, které se nepokazí. To znamená, že Vám může ležet ve skříni klidně i několik měsíců a na své kvalitě nijak neztratí. Horší je to se zbožím, které má omezenou trvanlivost, jako jsou například mléčné výrobky. V každém případě je dobré si tuto koupi dobře rozmyslet. Mějte na paměti, že pro Vás sice může být akce výhodná, ale pro prodávajícího je ještě výhodnější.

7.  Velikost košíku. Všimli jste si, že větší nákupní centra mají pro své zákazníky připraveny obří nákupní košíky? A víte proč tomu tak je? Protože běžný nákup v takovém košíku vypadá, že jste skoro nic nenakoupili. A tak si s radostí nakupujete dál a dál a až u pokladny zjistíte, že jste vlastně koupili tolik věcí, které ani nesníte. Přendali byste si takový nákup do malého maloobchodního příručního košíku, tak by se Vám tam ani nevlezl.

8.  Ochutnávky. Nákupní střediska nabízí možnost ochutnávky některého zboží. Zboží ochutnat můžete, ale nutně ho nekupujte. Ochutnávka se většinou nabízí u zboží, které je poměrně drahé a v regálech byste jistě našli jeho levnější variantu, na kterou se ochutnávka pravděpodobně nikdy nebude pořádat. Jistě jste si všimli, že ochutnávka je většinou na zboží, které se běžně nekupuje. Jsou to například drahé zahraniční sýry, rozpustné nápoje, případně ochucené lupínky., či belgická čokoláda. Stejnou službu Vám udělá i potravina z domácí produkce a za mnohem nižší cenu. Nenechte se teda zlákat hezkým úsměvem slečny, která produkt nabízí.

Poznali jste se v některých situacích? Jistě i Vás mnohdy nákupní středisko připravilo o spoustu peněz, které jste ani dát nechtěli. Předešlá pravidla si dobře zapamatujte, a jakmile půjdete příště nakupovat, mějte je na paměti. Jistě si budete všímat reklamních tahů, které byly výše popsány, a následně se jim jen zasmějete. Obchodník vždy chce vydělat za každou cenu. Ať už se Vám zdá být cena jakkoliv výhodná, pro obchodníka je ještě mnohem výhodnější, jinak by to zboží logicky neprodával. Nekupujte teda zbytečnosti, které se v domácnosti ani nezkonzumují a následně se třeba i vyhodí. Kupujte jen to, co potřebujete a co víte, že skutečně spotřebujete. Příjemné nákupy.

sdílejte článek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Tipy a rady'
Tipy na jiné články
Oblíbené články
Články
Tipy na další weby
  • ePojištění.cz je největší srovnávač na trhu. Srovnejte ceny povinného ručení nebo cestovního pojištění. Finská půjčka - rychlá půjčka bez poplatků do 10 minut.
  • hypotéka přesné srovnání hypotečních úvěrů
  • Ani pro vás již nemusí být daňová evidence noční můrou. Pořiďte si účetní software Money S3!
  • Společnost OVB Allfinanz pro vás zajistí komplexní finanční poradenství.
  • Přehled českých půjček od ověřených poskytovatelů.
  • Půjčka bez nahlížení do registru na cokoliv a bez zbytečné administrativy.
  • Hledáte spolehlivé řešení pro účtování mezd? Využijte mzdový systém Optimum od odborníků ze společnosti Vema.
  • Variabilní erp systém Altus Vario se přizpůsobí potřebám vaší firmy.
  • Chcete efektivněji využívat program Microsoft Outlook? Pak vám doporučujeme CRM systém eWay-CRM.
  • Hledáte online nástroj pro vystavování faktur? Vystavit faktury online zdarma vám umožní moderní služba iDoklad.
Kontakt a reklama