Ochranná známka: Jaký má smysl pro váš business?

13.07. 2016 • Tipy a rady

V rámci podnikatelské činnosti máte možnost si nechat zaregistrovat ochrannou známku. Mnozí podnikatelé o této možnosti vůbec neuvažují, což je velká škoda. Může se jim to v budoucnu poměrně zásadně vymstít. V tomto článku se dozvíte, jaké jsou hlavní důvody, proč si známku registrovat.

Co je ochranná známka?

Ochranná známka se poskytuje na loga, názvy či tvary produktů a služeb. Vždy však musejí být specifické a nezaměnitelné. Nemůžete si ji tak opatřit například na běžné označení, které se v businessu normálně používá. Přihláška by v takovém případě nemohla uspět.

Pomáhá vám i zákazníkům

Hlavním důvodem, proč si ochrannou známku registrovat, je ochrana před konkurencí. Dá se říci, že tím chráníte svůj business. Jakmile ji například získáte na určité specifické logo vašeho produktu, nesmí jej poté využívat jiné firmy, nesmí docházet ke kopírování či zřetelnému napodobování.

Zároveň ale známka chrání i samotné spotřebitele. Ti díky ní jasně poznají, že kupují produkty vaší firmy, nikoliv nějaké napodobeniny konkurence. Pro vás to má další výhodu, protože tak nepřicházíte o případné zisky z prodeje.

Postup podání přihlášky

Registrace ochranné známky se provádí u Úřadu průmyslového vlastnictví. Ten přihlášku posoudí. Obvykle to trvá 6 – 12 měsíců. Pokud je vše v pořádku, obdržíte známku a můžete ji využívat po dobu 10 let. Těsně před uplynutím této lhůty je možné zažádat o její obnovu.

Samotné podání přihlášky je jednoduché. Mnohem více práce ale budete mít s přípravou. Je třeba si nastudovat, zda už někdo danou známku nepoužívá. Proto je vhodné využít službu Patentoid.cz, která vám s přípravou a samotným podáním přihlášky k registraci ochranné známky pomůže, zaplatí za vás i správní poplatek, který aktuálně činí 5.000 Kč.

sdílejte článek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Tipy a rady'
Tipy na jiné články