Jak vybrat finanční poradce

15.01. 2014 • Tipy a rady

Spravování peněz, tvoření finanční rezerv, investování...To vše může být pro laika velmi náročné. Pokud se nechcete v oblasti financí vzdělávat, obraťte se na finančního poradce.

Finanční poradenství

Finanční poradenství představuje službu, která poskytuje finanční rady soukromým i veřejným subjektům. My se budeme soustředit na ty soukromé.
Finanční poradenství pomáhá lidem zajišťovat a zhodnocovat volné finanční prostředky, zabezpečit majetek, zajistit si příjmy ve stáří, ale mohou se také dotýkat bydlení atd.
Finanční poradenství může být placené klientem na základě smlouvy o poskytování poradenských služeb (většinou formou paušální platby), ale také se setkáte s nabídkou finančního poradenství zdarma. Neznamená to, že by šlo o charitu, ale služby finančního poradenství budou zaplacené z finančního trhu. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody.

Výběr finančního poradce

Finanční poradce vám poskytne informace, které budou pro vaše finance prospěšné. Díky němu si vyberete správné investiční nástroje, spořící účty, ale i hypotéku a další bankovní produkty. Abyste takového efektu skutečně dosáhli, je třeba vybrat si kvalitního finančního poradce. To nemusí být jednoduché. Ne všichni jsou odborníci, kterým se vyplatí svěřit peníze, respektive rozhodování o vašich penězích.

Podle čeho vybírat vhodného finančního poradce?

Finančního poradce je nejlepší vybírat na základě pozitivních referencí, nikoliv však cizích lidí, ale někoho blízkého a i tak byste si měli ověřit, zda bude dotyčný finanční poradce vhodný také pro vás.
Snažte si najít co nejvíce informace o něm na internetu, a pokud někoho oslovíte a sejdete se s ním, vyžadujte další informace - jak probíhá spolupráce s ním atd. Klidně se také zeptejte na to, jakým způsobem je odměňován za svou práci. Zjistíte, jestli je odměňován z provizí (popřípadě s kým spolupracuje) či z vašich poplatků.
Kvalitního finančního poradce poznáte i podle toho, že nezatajuje své provize a prokáže svou orientaci na finančním trhu.
Finanční poradce, který je profesionálem na svém místě, by vám sám měl klást otázky ohledně vašich přání a plánů a podle toho vám přizpůsobit nabídku produktů. Pro každého je vhodné něco jiného. Pokud se finanční poradce snaží všem vnutit stejné produkty, je něco špatně.
Vhodné je začít spolupracovat s finančním poradcem, který je v asociaci AFIZ či USF ČR. Pokud bude pod jednou z těchto asociací, máte šanci podat stížnost a asociace se bude vaším případem zabývat a snažit se o vaše odškodnění.

Na co si dát pozor při hledání vhodného finančního poradce

Při výběru finančního poradce si dejte pozor na takové, kteří vás budou příliš tlačit do finančních produktů, aniž by znali vaší finanční situaci či budoucí finanční plány. Někteří se s vámi dokonce mohou pokoušet manipulovat sděleními typu „Každý chytrý člověk už dnes má tento produkt...“ atd. Nenechte se sebou manipulovat.
Podezřelé by vám také mělo být, pokud vám finanční poradce říká jen o výhodách produktů a zamlčuje vám jejich rizika či spěchá-li na podpisy smlouvy.
Podezřelé je také, když se vám snaží finanční produkty prodávat již na první schůzce, nabízí-li jen omezenou nabídku produktů atd.

sdílejte článek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Tipy a rady'
Tipy na jiné články
Oblíbené články
Články
Tipy na další weby
  • ePojištění.cz je největší srovnávač na trhu. Srovnejte ceny povinného ručení nebo cestovního pojištění. Finská půjčka - rychlá půjčka bez poplatků do 10 minut.
  • hypotéka přesné srovnání hypotečních úvěrů
  • Ani pro vás již nemusí být daňová evidence noční můrou. Pořiďte si účetní program Money S3!
  • Společnost OVB Allfinanz pro vás zajistí profesionální finanční poradenství. Využijte jejich odborných služeb!
  • Přehled českých půjček od ověřených poskytovatelů.
  • Půjčka bez nahlížení do registru na cokoliv a bez zbytečné administrativy.
  • Se službou iDoklad.cz bude pro vás vystavení online faktury opravdu snadné. Navíc je služba poskytována zcela bezplatně!
Kontakt a reklama