4 tipy, jak vám online marketing nastartuje podnikání!

30.04. 2020 • Tipy a rady

Podnikáte nebo se váš byznys teprve chystáte rozjet? Možná si říkáte, že zrovna v této aktuální koronavirové situaci není ta nejvhodnější chvíle, ale když vše správně uchopíte a budete opravdu chytří, můžete z toho jedině vytěžit. Uvědomte si, že mnoho firem teď přechází do online světa, ale ne každý to zvládne. Určitě ne, bez potřebných znalostí a zkušeností online marketingu.

I když právě začínáte, můžete být o krok napřed před obchodníky, kteří jsou na českém trhu již celou řadu let. Jen to s těmi online procesy příliš dobře neumí. A to je výhoda pro vás!

Pokles zakázek nebo pozastavení služeb?

Využijte svůj volný čas, kdy máte pokles zakázek, pozastavené služby nebo zákaz nových projektů k něčemu smysluplnému. I když to pro firmy a živnostníky není vůbec jednoduchá situace, není dobré jen tak nečinně sedět s rukama v klíně a nic nedělat. Pojměte pandemii koronaviru jako výzvu ke změně a vytěžte z ní maximum.

Na internetu najdete spoustu tipů a návodů, jak řešit současnou situaci co nejlépe. Jak se vyrovnat se strachem a obavami z budoucnosti, a jak ekonomicky vůbec přežít. Není moc oblastí, kterou by virus Covid-19 nezasáhl, alespoň v malé míře.

Co tedy můžete aktuálně dělat?

Určitě popřemýšlet o tom, jak posílit svou pozici firmy nejen na českém trhu, zlepšit vnímání své značky produktů a služeb. K tomu vám může pomoci právě online marketing. Pojďme se podívat na následující 4 tipy, jak nastartovat své podnikání.

1. Zůstávejte v kontaktu se zákazníky a klienty

Patříte-li mezi podnikatele, kteří museli zavřít své pobočky či provozovny, nezapomínejte zůstat v kontaktu se svými zákazníky či klienty. Karanténa nebude trvat věčně a vy po zrušení nouzového stavu musíte být schopni opět nakopnout své služby a začít prodávat. Když zůstanete v povědomí u lidí, bude pak návrat do byznysu jednodušší.

2. Přizpůsobte se aktuální situaci

Co jiného vám taky zbývá že? Je jasné, že ne v každém oboru je to možné, ale v mnohých ano. Nejvíce postiženými oblastmi jsou cestovní ruch a pohostinství. Cestovní kanceláře mohou plánovat pobyty v krásné přírodě i u nás. Česká republika je pro cestovatele jako stvořená. A některé restaurace už pochopily, že lidé s dětmi doma a současně s prací na home office nezvládají tak často vařit a rádi využijí služby rozvozu jídla domů.

3. Investujte do reklamy

Je logické, že mnoho značek utlumilo své reklamní kampaně, inzerci a celkové výdaje na reklamu. Z tohoto důvodu poklesla hodnota CPM, a tudíž se ponížily i náklady na konverzi, tedy získání nového zákazníka. Reklama je levnější než dřív! Jestliže si to tedy můžete dovolit, využijte online marketing naplno a investujte do reklamy. Konkurenční firmy, které nyní škrtají náklady na propagaci, pak budou chtít dohnat ztracený čas, a začnou investovat do reklamy mnohem víc v momentě, kdy se cena prudce zvýší. Vy však můžete být o krok napřed!

4. Plánujete a myslete na budoucnost

Jestliže se vás předchozí body z nějakého důvodu netýkají, zaměřte se na tento poslední bod. Plánujte dopředu a myslete na budoucnost. Nyní máte ideální čas na to, rozběhnout ve vašem podnikání něco nového, jít více moderním směrem nebo zautomatizovat procesy. Popřemýšlejte o více variantách, jak bude vypadat situace po opětovném spuštění vašeho byznysu. Převedení podnikání do online světa vám může jenom prospět!

sdílejte článek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Tipy a rady'
Tipy na jiné články