Jak ukončit smlouvu s operátorem

10.05. 2021 • Tipy a rady

Nevyhovují vám služby, které poskytuje váš stávající operátor? Nelíbí se vám výše ceny či kvalita. Vyhledali jste si na internetu nabídku s více výhodami - hodnocení firem, ale teď máte strach z případných komplikací při ukončení stávající smlouvy? Nenechte, aby vás tyto obavy zastavily. Už téměř rok platí pro spotřebitele a podnikající fyzické osoby nová pravidla, která tento postup daleko více zjednodušují. 

Nejste spokojeni s kvalitou operátora 

Smlouvu se svým operátorem můžete ukončit velmi snadno. To stejné platí i pro přenesení vašeho mobilního telefonního čísla. Stačí jen navštívit prodejnu budoucího operátora a sdělit požadavek přenesení telefonního čísla k němu. Oni už vše vyřeší za vás. Pokud nemáte možnost se dostavit přímo do prodejny, lze požadavek vyřešit i po telefonicky. A co je tedy k přenesení potřeba? Stačí znát své současné telefonní číslo a tzv. ověřovací kód účastníka neboli OKU. Ten získáte v aplikaci u operátora stávajícího nebo vám ho operátor sdělí. Dále mějte připravený jakýkoliv doklad totožnosti. Termín přenesení čísla k novému operátorovi si můžete zvolit, pokud ho určíte na pozdější den než čtyři pracovní dny od podání žádosti, což je nejrychlejší možnost. Zvolit si pozdější den přenesení čísla může být výhodné, pokud počítáte i s nabídkou od stávajícího operátora. Žádnému podnikateli by nemělo být totiž jedno, že ho opouštějí jeho zákazníci - recenze firem, a má tak zejména pro tarifní klienty připraveny speciální tzv. retenční nabídky. Když takovou nabídku dostanete od operátora včas a bude vás zajímat, můžete ještě přenos svého čísla zastavit. 

Recenze a hodnocení telekomunikačních firem najdete přehledně na největším hodnotícím portálu Aplikant.cz. Názory zákazníků a uživatelů jsou zde přidávány anonymně a bez cenzury. Provozovatel hodnotící aplikace v České republice je společnost 123jobs Media, developer e-commerce aplikací. 

Pokud ovšem přenesení svého čísla dokončíte, pak stačí vložit do mobilního telefonu SIM kartu nového operátora, kterou dostanete na prodejně nebo vám ji doveze kurýr. Za nových podmínek pokračujete se stejným číslem jako doposud v užívání služeb elektronických komunikací u operátora nového. Stávajícího operátora navíc máte možnost do 30 dnů od ukončení smlouvy požádat o vrácení zbylého předplaceného kreditu v případě, že jste u něj využívali předplacenou kartu. Držíme palce při výběru vhodného mobilního operátora.

sdílejte článek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Tipy a rady'
Tipy na jiné články