Nouzový stav v Česku skončil k 17. květnu 2020, ale mnohá vládní opatření stále trvají. Již nyní je jisté, že koronakrize pořádně zamíchala kartami ekonomiky a dotkla se mnoha podnikatelů. Někteří činnost „pouze“ pozastavili, jiní ji byli nuceni ukončit. Ale najdou se i tací, kteří nezůstali v koutě a využili nestandardní situaci k velkým změnám. Řada odborníků vstoupila do vod infopodnikání – tedy k prodeji informací či info-produktů.
Pod heslem „když nejde hora k Mohamedovi, musí Mohamed k hoře“ se mnozí profesionálové rozhodli vykročit do neznáma. Protože jim vláda znemožnila kontakt se zákazníky, na kterém byli donedávna existenčně závislí, pokusili se o uplatnění v oboru online vzdělávání. Pořádali webináře, spustili online kurzy, psali e-booky a nabídli klientům e-learning.
Infopodnikatelem se může stát (téměř) každý
Z technického hlediska je infopodnikání poměrně snadné. Například webinář lze uspořádat kdykoliv a kdekoliv, a to pouze se základním příslušenstvím v podobě počítače, webkamery a externího mikrofonu. Spojení s diváky umožňují aplikace jako Zoom.us (do 40 min. Zdarma), Adobe Connect, ClickMeeting.com a mnohé další. Koordinaci vícečlenného týmu pak dokáže velmi usnadnit vhodně zvolený software pro řízení projektů.
Ale pro koho je podnikání v oboru prodeje informací vhodné? V zásadě pro každého, kdo disponuje nějakým know-how a dokáže informace zprostředkovat takovým způsobem, aby byly pro zákazníka skutečně přínosné. Ve velké výhodě jsou podnikatelé, kteří aktivně využívají CRM systém a disponují databází kontaktů, jež mohou v rámci nových aktivit okamžitě oslovit. Výuková videa však samozřejmě může tvořit třeba šikovná kadeřnice nebo kuchařka – nejen lidé z marketingu a příbuzných oborů.
Podnikání v oblasti prodeje informací je bezesporu skvělou příležitostí pro každého, kdo byl v důsledku restrikcí odříznut od klientely, ale změna oboru pro ně nepřipadá v úvahu. Díky internetu lze předávat zkušenosti a poznatky velmi jednoduše, a navíc s minimálními náklady.